Home

Het werk van beeldende kunstenaar Jan Gielens, die zijn werk ondertekent met Aguila, wordt  “De waarschijnlijkheids realiteit” genoemd, een nieuwe verworvenheid in de hedendaagse kunst.

Zijn werk werdt ontdekt door wijlen mvr. Mertens, conservator van het museum voor moderne kunst te Brussel.

Zijn werk, lessen, conferenties en tentoonstellingen in verschillende universiteiten van Europa groeiden uit tot een culturele, maatschappelijk, critische en artistieke beweging in de jaren 70-80. Het sociale facet hiervan is allomtegenwoordig in zijn werk. Zijn werk werdt evenwel opgemerkt door een Amerikaanse multinational, en zij bedong het alleenrecht op de “ idee” zoals ook op het globale werk, dat niet verkregen werdt van de artist. De daaruivloeiende cordon de sanitaere en het belgisch parlement, en de UITVOERSTALKING door amorele derderangs individuen is de reden dat het werk van deze artist niet bekend is op de markt en de bredere lagen van het kunstgebeuren.

Dankzij de definitieve juridische veldslag in 2007 die  glansrijk gewonnen werdt door de kunstenaar, werdt het cordon doorbroken door de diversiteit en kwaliteit van zijn werk.

De hoorn van het parlement

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s